السبت، يوليو 22، 2006

من غير ملامح




واقف ضهرى للشمس
ولا الشمس واقفه ورا ضهرى

عايز احدد ضلى على الارض
مش قادر
كل ما وطى يرووووووح الضل
عايز احددنى وانا قاعد
صباعى مش طايل ضلى
مش قادر
احددنى وانا نايم
اتمدد على الارض
مش قادر
لازم حد يحددنى
يرسمنى
من راسى لحد رجلى
يبل ايده فى حبر الضل
ويحد د نى
عايز اشوفنى
وانا نايم , وانا قاعد , وانا واقف ,
مش لاقى حد يحد د نى
وانا مش قادر احد د نفسى
..................................................
حطت الكراسه جنبى
علمنى ..... ؟
اعلمك ايه ؟
الحروف
اكتب اسمك
لا .... استنى
اكتب اسمى ... لا
اسم امى
الف .... بدايه الحروف
تبصى جوه عنيها متعرفيش الخوف
سين ..... سنين عرفت تكتب على ملامحها
ازاى تداوى الجرح وتبتسم
ميم ...... مين يقد ر ؟
مين يقد ر ؟
انا الوحيد اللى سكن جواها
وعرف تفاصيلها
الف ..... تانى
تااااااااااااااااانى ؟
اول شىء تشوفيه ساعة ما تبوصيلها
صورتى جوه عنيها
عارفه ليه؟
ليه ؟
علشان انا اول حد حد د بصباعى ملامحها
همزه ....ده اخر حرف
بس بيوجعنى اوى
اه اه اه
بدور عليها ومش طايلها
بس ده مش اسم امى
اعتبرينى غلطت
تعالى نكتبه من الاول
لا مش عايزاك تعلمنى
كسرت القلم
ورمت كراستها
..............................................
اتنفس ريحة الدم
عجابك ؟
وريحة الجلد ؟
ايه رائيك فيها ؟
حلوه مش كده ؟
ممكن تعبيلى قزازه منها
علشان اغسل جسمى بيها
قبل ماموت وتوزع ريحتى لغيرى
عارف اسم الريحه ايه ؟
اسمها ..... مش هاتصدق ....
أ حمد
....................................................

علشان من غير تفاصيل
ومن غير ملامح
بتضيييييييييع
...................................................

ليست هناك تعليقات: