الجمعة، ديسمبر 05، 2008

دلوقتى


دلوقتى

وعلشان شخت

والوقت مش وقتى

البنت

ترتب وشها جوه عنيا المرايات

وتلمس تجاعيد وشى حكايات

وتدينى عناقيد عنب

من تكعيبة روحها البكر

دلوقتى

وبعد ما شخت

والوقت مش وقتى

بتطير جوه عروقى فراشه

بتشد خيط النور الباقى فى روحى

تستنى بوحى تخبى عنيها جوه كتفى

دلوقتى

والوقت مش وقتى

وبعد ما شخت

البنت بتكتب اسمها

على حطان مدينتى

ترسم قلبها

وتفك ضفيرة عمرها

تحت شلال الحلم

وعلى رمل شوارعى تمدد

وتحدد صورتى

دلوقتى

دلوقتى جات البنت

والوقت مش وقتى

وبعد ما شخت .






هناك 23 تعليقًا:

سكة سفر يقول...

حلوة اوى
بس مش عارفه ليه قادرة احس ان الوقت دايما وقتك طول ما انت على قيد الحياة

و الوقت اللى يكون مش وقتك فعلا هو اللى تكون فيه تحت التراب

msafa يقول...

موجه
انا بشكرك على مرورك
انا مش عارف اعلق عنك مش عارف ليه انتى عامله حظر ولا ايه ؟
على فكره
القصه روعه اللى انتى كتباها بعنوان تداخل
فعلا فعلا عجبانى سكتها
انا بحسدك لانك بتقرى تمسكى الخيوط الرفيعه جدا دى بأيدك
الصراحه روعه

غير معرف يقول...

مفيش حد بيعجز من تجاعيد وشه
لا مش كدا خالص!!
بس بجد اكتر من روعه
دمت مبدع

وكووووووووووول سنه وانت طيب

عيد سعيد عليك يارب

♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒
▒♥▒▒♥kol Sana w antom Tayebeeeeeen♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒
♥▒▒♥▒▒♥عـــــيــــد سـعـــيــــد ♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥
▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥

msafa يقول...

بشكرك على الزياره الرائعه دى
انتى اللى كل سنه وانتى بخير
مدونتك حلوه اوى
انا علقت هناك

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

ترتب وشها جوه عنيا المرايات


وتلمس تجاعيد وشى حكايات


وتدينى عناقيد عنب


من تكعيبة روحها البكر


دلوقتى
فيه حاجات بين السطور انا حساها

والكلام جميل جدااااااا والمعانى احلى واحلى



نسيت اقولك كل سنة وانتا طيب انتا من اكتر الناس اللى بيتبعونى

رحــــيـل يقول...

ألمهم ان البنت جت مش مهم امتى
وقتنا احنا اللى بنحدده مش اى حد غيرنا

كلمات جميله
تحياتى

rona يقول...

فعلا المهم انا البنت جت العمر احنا اللى نحدده
وفعلا فى كلام بين السطور جميل جدا
انا بشكرك
وكل سنه وانت طيب

سكة سفر يقول...

اشكرك جدا

انا قمت بتعديل نظام التعليق

لو فيه مشاكل بلغنى

صوت من مصر يقول...

جميل جدا تسلم الايادى
كل سنهوانت طيب

msafa يقول...

المشمشيه
انتى عسول اوى
علشان كده انا دايما وراكى وبشوفك بتكتبى ايه ... تعرفى ؟ بحس انى انتى بتعملى حاجه انا مش قادر اعملها
كل سنه وانتى طيبه
رحيل و رونا
انا سعيد بزيارتكم اول
وثانيا شكلى هاعيش العمر كله منتظر البنت
وكل سنه وانتو طيبين
صوت
بشكرك على الزياره يا جميل
كل سنه وانت طيب

r يقول...

فى مقوله جميله بتقول
ان تأتى متأخرا افضل من الا تأتى مطلقا
كل سنه وانت طيب
وعيدك سعيد

msafa يقول...

بسنت
انتى منورانى
يمكن التأخير يبل الريق
عندك حق
وكل سنه وانتى طيبه

قلوب بتغنى يقول...

كل سنة وانت طيب
الوقت وقتك طول ما لسه الحلم جواك

حياه بلا عنوان يقول...

السلام عليكم البوست كتير حلو سعات الانسان بيفكر فى حاجه وعوزها فى وقت واحد بس للاسف الوقت ده ممكن يكون لصالح الواحد وسعات لا بس احنا لسه على الحياه ومش هنقول للوقت لا لوجه .
البوست حلو قوى وكل سنه وانت طيب

الشريف / جمال طة يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
صفــــاء يقول...

.
الشعور بالعثور على الحلم الجميل لكن بعد فوات الاوان

وضياع الوقت او العمر

شعور قاتل وانت عبرت عنه بطريقه واضحه وجميله لكن مؤلمه

تحياتى لموهبتك
.
كل سنه وانتو طيبين وبالفرحه منورين

وعلى البلوج اسبوت دايما موجودين
.

Radwa يقول...


البنت بتكتب اسمها


على حطان مدينتى


ترسم قلبها


وتفك ضفيرة عمرها


تحت شلال الحلم


وعلى رمل شوارعى تمدد


وتحدد صورتى

برده حلوة اوى
انا بس عايزة اعرف ليه تحديثك للتدوينة ما بيظهرش عندى
...................

msafa يقول...

قلوب
منورانى فى مكانى بشكرك على الزياره
بتمنى كده

حياه
يشكرك على الثناء

msafa يقول...

صفاء
بشكرك جدا على متابعتى
وكل سنه وانتى طيبه

msafa يقول...

سندريلا
انا مش عارف ايه موضوع التحيث ده انا بخل وأون وخلاص ومش عارف ايه قصة التحديث دى
على فكره
انا بعتزر لو كنت انا من الناس اللى نوهتى عنهم فى البوست الاخير
شكرا على تشريفك مدونتى وده شرف

nor يقول...

اول زياره لمدونتك
بس ان شاء الله الاقي وقت و اقراها كلها لانها شدتني
البوست جميل
و احساس ان الحاجه لما تيجي متاخر فعلا زي ما حضلاتك وصفته
فعلا احل شيء في الدنيا انك تلاقي الحاجه في ميعادها
بس هي الدنيا كده تديك بس مش وقت ما تبقي عايز
بس لازم تحاول تفرح حتي مع احساسك ده
تحياتي

Radwa يقول...


على فكره انت مش من الناس دى خالص
وبلاش تفهمنى غلط
علشان ماتتكررش مأساة البوست اللى فات
علشان خاطر
....................
سندريلا

msafa يقول...

nor
نورتينى بالزياره وده شرف ليه طبعا
على فكره انتىعندك كمان مدونه رائعه
شرفتينى

sendrlla
لالالا خالص والله انا مجرد انى شكيت بس فى نفسى اصلى سعات ممكن اكتب التعليق ومش اخد بالى من اللى كتبته
بشكرك واتمنى اتواصل يدوم