الجمعة، نوفمبر 28، 2008

تفاصيل عن قتلى




صوب الى المسدس

فقتلنى ... خلسه

وفى التحقيق

كنت انا المتهم

رغم كونى ... جثه

......................

نصبوا اهلى العذاء

جاء رئيس الشرطه

والوجهاء

شربوا دمى قهوه

قرأوا الفاتحة ورحلوا

اتجوز الفاتحه على الدهماء ؟

................................

فى غرفة المسافرين

زوجتى علقت صورتى

وبكت .....

وفى غرفه النوم.....

اشتمت قميصى ... فبصقت

عرفت ..... انى كنت زئر نساء

....................................

علقت الجريده الصباحيه

ان الطبيب الشرعى اثبت

ان القهوه المحروقه فى عروقى

كانت من فعل انثى تسكن فى دمى

....................................

كل الاصدقاء مشوا معى

الى قبرى

كل الاصدقاء

الا ...... قصائدى خافت ان تكون ذنبى

..................................





















هناك 27 تعليقًا:

م/ الحسيني لزومي يقول...

اجل مصر
شارك في الحملة الشعبية للقيد بالجداول الانتخابية وادعو غيرك
ضع بنر الحملة علي مدونتك
البنر موجود علي مدونتي
اذا كنت ترغب في وضعه علي مدونتك ارسل ميلك كي ارسل لك كود البنر
ارجو المعذرة للدخول بلا مقدمات لأني ادخل علي مئات المدونات يوميا

Unknown يقول...

رائع وجذاب بس معلش سؤال رفيع هى كلمة عزاء مش بردو بالزين؟؟؟
طيب فى حاجة اسمها زئر؟؟ يعنى دى بالفصحى كدة؟؟؟
الفكرة بقى تحفة والصياغة تشدك جدا جدا

صفــــاء يقول...

.
أسلوبك الفنى رائع وجذاب

وشديد التأئر باسلوب احمد مطر

وان كان بيتمتع بطابعك الخاص

كمان أشعارك والزجل بتاعك فى قمه الجمال وانا مش عارفه انت ليه كنت مخبى المدونه بتاعتك طول الفترة دى
.

msafa يقول...

انجى
بكتب وانا مرعوب من اللغه
انتى صح
معلش سامحينى

msafa يقول...

صفاء
انا مش مخبى المدونه
بس انا غبت فترة ورجعت تانى
بشكرك على الزياره

جسر الى الحياة يقول...

حلوة المدونة لطيفة وفيها فكر يكفى احساسك وجرءاة التعبير عنه

دمت بمودة وحب تحياتى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

ايه يا عم جو الرعب ده انا اول لما قريت اتخضيت من جريمة القتل دى وبعدين هو حد يقدر يقتلك وانا موجودة ده انا كنت قلبت الدنيا مراجيح بس الاسلوب بجد هايل

حاجــ عيال ــات يقول...

السلام عليكم
جميل ماقرأت
وخصوصا انه لامس واقع
وبشكل جميل
اتمنى لكم التوفيق
تحياتي
جهاد مشالي

سكة سفر يقول...

" انا المتهم .. رغم كونى جثة "

اكثر من صادق و رائع

msafa يقول...

جهاد
انا جبان


موجه
بشكرك على المرور
انتى انسانه رقيقيه اوى

Kiara يقول...

ان القهوه المحروقه فى عروقى

كانت من فعل انثى تسكن فى دمى

*********

جميله وصعبه اوووي



بس ليه الريدر ظاهر ان اخر بوست ليك من 2007

انسانةعادية فى عالم مش عادى يقول...

كلمات جميلة ومعبرة جدا تسلم ايديك بس سؤال انت بترسم الاول ولا بتكتب القصيدة وبعدين ترسم اللوحة

msafa يقول...

مولان
اشكرك على المرور ده شرف ليه
والله فعلا كانت من فعل امراءه تسكن فى عروقى .

انسانه
انا راسم اللوحات قبل كده بلاقى اللوحات سعات شبه القصايد فبحطها

Kiara يقول...

مش عارفه اقولك ايه المك حسه بيه لاني جربته


كل شي مكتوب ولا تبكي علي اللبن المسكوب

حمادة زيدان يقول...

مصطفي

لما دخلت عالبروفيل عندك شوية حجات مترابطة بينا
أولهم :حبك لفيروز ولزياد الرحباني والفن اللبناني كله لأني أنا بعشقعه
تانيهم: حبك للمسرح وللقصص القصيرة
تالتهم: القصة الفظيعة اللي سياتك كاتبها فكرتها تجنن , الترابط بين أحداث القصة حلو جداً , بس اهتم شوية باللغة

أتمنى التواصل بينا دائماً

Radwa يقول...


من أجمل المشاهد اللى شوفتها فعلا
العزاء وكل العزاء
تحياتى لفكرتك المجنونة
.....................
سندريلا

dodda يقول...

حاول منتقابلش انا وانت

لانى
حقتلك

khaled يقول...

ليه كده

khaled يقول...

ليه كده

khaled يقول...

هو الناس اللى معلقه دى كلها موجودين فى الكون انا مندهش جدا

khaled يقول...

سندرلا

khaled يقول...

هو انا ينفع اجاب النهارده ؟

khaled يقول...

هو انا ينفع اجاوب النهارده

khaled يقول...

معقول .. انا كنت عايش من 15 سنه ؟

khaled يقول...

بعد كل السنين دى هو انتى لسه شقيه ومشمشيه؟

khaled يقول...

لسه موجود فى هذا الكون

khaled يقول...

انا كنت كويس ..