الاثنين، سبتمبر 18، 2006

بنات وحريم 3


جيهان ....
حب بالمراسله سنتين بنراسل بعض انا فى السعوديه وهى فى مصر .... لانعرف بعض ولا شوفنا بعض ... كان صور وجوابات بس واتصالات ... مش اكتر من كده ... نزلت اجازه ناوى جواز وجايب شبكه معايا ... فى السعوديه يقى ... اتكلمت فى البيت عنها وطلبت انى اتجوازها ... واتحركت قوه من عندنا فى الى ناحية الهدف وبعد السؤال والتنقيب لقيوا جيهان بنت عايشه وسط 8 بنات وولدين ماشاء الله الحياه صعبه طبعا تحت ضغط الظرف الاجتماعى والاقتصادى الحياه جحيم ... طلع ولد من الولين بيتاجر فى المخدرات الى جانب انه محبوس وكمان هجام ... وتفاصيل تانيه ... كنت مصر عليها وكنت عايز اجوزها بأى شكل ... عشت مع جيهان اسبوع كامل فى البيت كان جوز اختها مستضيفنى فى بيته ... جيهان بنت لطيفه جدا بس انا مقدرتش اكمل علشان الهيئه الاجتماعيه وكمان فى حاجه بسيطه جدا جيهان مش اخدت بالها منها انها لو كانت ضغطت شويه عليه واصرت انها تكون متمسكه بيه وانها ممكن تبيع الدنيا علشانى كنت ممكن فعلا اتجوزها واهد المعبد على اللى فيه بس جيهان مش عملت كده ... فشل الموضوع ... انا دلوقتى برضوا معرفش عنها اى حاجه ومعرفش هى فين وبتعمل ايه ؟
على فكره عدد الرسايل اللى بينى وبين جيهان وصل الى 172رساله على مدار سنتين دى اللى انا بعتها بس غير الصور ى جيهانكانت بنت لذيذه كنت فعلا بتمناها بس يخساره ...


بنت خالتى
ام بناتى ومراتى فى نفس الوقت
كانت متجوزه
و فى ظل ظرف اجتماعى متخلف انفصلت ...وكمان نتيجة تربيه مشصحيحه ...اتجوزتها انا وخلفت منها بطه ومنه ( نشوى ) مش هاقدر احكى على حياتى علشان ده واقع انا عايشه دلوقتى ومعرفش حكمى عليه هايكون ايه؟
بس بجد ... الحياه صعبه


فاطمه تالت ... ممثله مغموره من صعيد مصر ممثله امكانيتها مش عاديه ...بالنسبهللمسرحغةالصعيد .. مشكلتها الوحيده انها كل شىء مباح...فاطمه او بطه او مشمش ... كانت عايشه الحياه بالطول والعرض راحتحياتها وادمرت لانها مش فكرت فى بكره وايه اللى ممكن يحصل ... كنت بحب فاطمه علشان انا عارف ان جواها طفله صغيره غير الحدالمستباح ده مفكرتش لحظهواحده انى اعمل معاها جنس ده كان هايجننها ..لانها دايما الناس محتاجاها فى السرير ... الا انا ... صور بقى وحاجات فاطمه كانت بنت غريبه صوتها عالى وتردح لمحافظه والقرى اللى جنبها ...كانت معايا يعنى حاجه غريبه ايه الرقه والطعامه دى وخفة الدم ......فاطمه لما حست انى ممكن افكر انى اتجوزها رغم كل حاجه الا انها قالت : مش ممكن اخرب بيتك انا معجب بيها جدا لانها كنت حد يعنى عارف يعنى ايه الحياه ...فاطمه انا من الشخصيات اللى بحترمها جدا
اتجوزت وخلفت محمد واطلقت لسه بتشتغل مسرح بس خلاص مش زى الاول يعنى الحياه خلتها تعبت اوى ده اللى انا بسمعه عنها


نشوى .. ..سميت بنتى التانيه على اسمها تفاصيل من المغامرات والحكايات اللى مش بتنتهى (وجع صغير ) فعلامنتهى الالم ... مليش نفس اتكلم عنها



الحكيات لسه مستمره ومش بتنتهى فى تفاصيل صغيره فى النص وحكايات تانيه مش احكى عنها يمكن يكون جبن منى عارف اويمكن يكون حاجات انا مش عايز احكى عنها علشان دايما بكرها واخبيها
انا عرف ا ن ده عيوب فى الشخصيه
بس عادى عادى

هناك 4 تعليقات:

layal يقول...

مسافه انت خلاص ناوي توقف ؟
جيهان قصتها غير الكل
هل تعتقد البنت ممكن تصر علي الشخص ليتزوجها ؟؟
خصوص اذا كانت نفسها عزيزه تفضل انها تحب من غير ما تتكلم يعني ممكن تعيش حياتها معذبه بس ما تفرض نفسها علي الشخص حتي لو كانت تحبه
تعرف استغرب من الرجال ليه؟
بعد كل اللي بيعرفوهم يرجع ياخذ قريبته او حد ما يعرفوش ؟؟
اسفه ان تدخلت في خصوصيات ولم اقصد الاساءه
تحيه رمضانيه :-)

msafa يقول...

لا انا مش نويت اقف ...
اصلى انا كمان مش حكيت على تفاصيل جيهان ... بس انا حسيت من قبل ما يحصل مشكله ان هى مش عندها الرغبه ان تكون الحاجات صعبه وتقاوم علشانها هى كانت صغيره وانا عارف ان كان فى ظرف اجتماعى مممكن تخوض علشانه حرب علشان تتخلص منه وتعيش حايه مختلفه .. انا طبعا مش كنت هاوديها الجنه اونى كنت يعنى حاجه كبيره بس انا اقصدلو كان فيه تمسك شويه كنت ممكن اصر على موقفى رغم اى ظروف معرفش انا مش ضددها انا بس عازرها ...انا نفسى اتحطيت فى اللى انا فيه دلوقتى غصب عتى يعنى ممكن تكون جيهان اتجوزت حداحسن منى او انها راحت فى سكه انا معرفهاش انا اه راجل وشرقى وصعيدى بس انا متفهم جدا للحاجات برضوا خنوع وكنت حابف على الشكل الاجتماعى للعيله اللى عمرها ما واقفت جنبى ...
معلش فوتى ومش تحطينى تحت مجهر المنظومه المتخلف دى من الرجاله
انتى على فكرة اكتر حد بيستفزنى هنا وبيخلينى اكتب

عمر يقول...

كل سنه وانتم طيبين رمضان كريم

msafa يقول...

وانت طيب يا عمر