الثلاثاء، أغسطس 15، 2006

اربعينى الملامح


ادخل من صفحة
الرمل
وحيدا انقش تفاصيلى
اتتحسس حبات الرمل
واتحسس لحظه الجرح
بين تفاصيله
وتفاصيل ملامحى
اربعينى الملامح
اربعين عاما من الا جدوى
ومن لحظة الجرح الى لحظه الجرح
ومن تفاصيلى التى قتلتها الى تفاصيلى المقتوله من جديد
اربعين عاما اكتب فيها للهواء
والهواء له فضاء اخر غير فضائى
والون صورتى بغير ملامحى
كان لى ... ما ليس لى كان لى .... ما ليس لى
اربعين عاما من شرفة الوقت رحلت
واناا نتظر على مرافىء صمتى
تلاحقنى الاسماء والعناوين
والمدن التى رحلت من حقيبتى
والصور التى علقتها على حوائط من زبد البحر
اربعين عاما رحلت وانا لم اعود .........

هناك 8 تعليقات:

أم أحمد يقول...

لكل سن جماله حتي الاربعين ليها جمالها
جميلة اوي

أم أحمد يقول...

ميرسي علي كلامك انا لسة جديدة في عالم المدونات وتعليق مثل تعليقك وسام علي صدري ولو اني اسرفت في تنزيل اكثر من موضوع في وقت واحد وده مش كويس انا عارفة بس تقول ايه الالهام نزل ومش قادرة اوقفه ودي وسيلتي الوحيدة للتعبير عن الراي

بعدك على بالى يقول...

اميارح كان عمرى عشرين وأنا تجاوزت ضعف هذا الرقم ولم أنتبه... مرحبا بك فى عالم الابعينيات... الجيل الذى قيض يده على لاشىء

تحياتى بوست جميل

change destiny يقول...

سنة و لا اتنين ولا عشرين ولا اربعين

ايه اللي خدته من عد السنبن

ما دام بتعرف تبتسم و قلبك حزين


تفرق في ايه ؟

أجدع واحد في الشارع يقول...

انا معا change destinyفى الكلم ده
تفرق ايه

layal يقول...

اربعيني الملامح ولكن ماذا عن القلب والروح؟؟

admelmasry يقول...

ايه ياعم براحه مش كده


لسه فيه م العمر حبه
لسه فيه طعم المحبة
انت بس حبه حبه
هدي روحك مش كده

الحياه بردك جميله
فيها ليلة والف ليلة
فيها برده عيون جميلة
وفيها ناس متنكده

msafa يقول...

بعدك على بالى
اشكرك على انك شرفتى مدونتى
انتى عارفه معناها ايه اربعين سنه
عد تنازلى
shang dstiny ابن الشارع
تفرق كتير انك واقف بتتفرج اربعين سنه
لا عارف تبقى عادى ولا عارف تبقى مش عادى وضاع العمر فى الفكره
ليال
دايما بتمدينى بالامل
بس اقسملك بالله العمر ضاع هدر
admelmasry
بشكرك على انك شرفتنى وزورت البوست بتاعى
انا مصنف فى القايمه الاخيرة من تعليقك ... ناس متنكده