الأربعاء، أغسطس 02، 2006

ستوب كادر


ستوب كاد ر
..................
واقف وسط الميدان باتلفت
وان هناك قاعد على القهوه
شايفنى
واقف
عايز اشاورلى
علشان اخد بالى منى
مشفتنيش
رفعت ايدى
انا هنا يا انا
فى الزحمه مش شايف
يا انا ... انا هنا
ساعات طويله بتمر
ومش باقى غيرى فى الميدان
وانا لميت رجليه على الكرسى بردان
لانا شايفنى ولا انا عارفنى
يا عم انا هنا
بقعد على سلم المترو مستنينى
وانا مش بتحرك من على الكرسى

لا انا بروحلى ولا انا بيجينى
ستوب كادر
.......................................

البنت بتسافر جوه عنيا
بتركب اخر مواصله لقلبى
دايما مستنيه اخر كرسى فى العربيه
احسن
علشان تلمسنى
او تبوسنى
شنطتها مليانه حاجات كتير
قلم روج
قميص نوم
ومرايا عمرها ما شافت نفسها فيها
وصور ه واحد شبهى
سنين بتعدى والبنت معاها شنطتها
بتسافر جوه عروقى
ادمنت البنت ؟
ولا شنطتها ؟
وفى اخر سفريه
كنت بنزف دم
نزلت على الاسفلت
سافرت
نسيت شنطتها
وصورتها جوه عروقى
اتارينى كنت محطه من محطاتها
ستوب كادر ...........
............................................
مش عارف اتخلص
من روحى
متبته فيه كائنها
مشافتش جسم زى جسمى
روحى بتاكل كل ملامحى
روحى مش عايزه تتخلص منى
ستوب كاد ر..............
...................................................
انا هايف مش كده ؟
ستوب كادر

هناك 7 تعليقات:

layal يقول...

قد يساعدنا البوح بالمشاعر علي مواصله السير
لكن خليك شديد وقوي
تحياتي

msafa يقول...

كنت متوقع كده
شكرا على تشجيعك ليال

...دنيتي يقول...

بجدددددد
احلى تهييس قاريته في حياتي

doha يقول...

صور تأتي و تروح.تفتح للخيال بابا ثمّ تعود و تغلق من جديد

و يبقى الأمل معلّقا...

msafa يقول...

اتمنى ان يكون تهيسيى عجبك ... معلش بتعلم
اشكرك ضحى على انك لبيتى دعوتى شكرا ليكى اتمنى نكون على تواصل

msafa يقول...

اتمنى ان يكون تهيسيى عجبك ... معلش بتعلم
اشكرك ضحى على انك لبيتى دعوتى شكرا ليكى اتمنى نكون على تواصل

change destiny يقول...

روحي بتاكل كل ملامحي

الجملة دي مؤثرة جدا

و اامدونة دي لها طابع خاص